Πλαίσιο Συνεργασίας με Σχολεία

Πλαίσιο Συνεργασίας με Σχολεία

Πλαίσιο Συνεργασίας του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Πειραιά με τις Σχολικές Μονάδες της περιοχής ευθύνης του

Αποστολή των Κ.Ε Δ.Α.Σ.Υ., σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4823/21 είναι η υποστήριξη των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς τους για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου.

Για την εκπλήρωση της αποστολής τους, τα Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. δραστηριοποιούνται στους τομείς της διερεύνησης εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών, της διενέργειας αξιολογήσεων, του σχεδιασμού και της υλοποίησης εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων, της υποστήριξης του συνολικού έργου των σχολικών μονάδων, της διενέργειας ενημερώσεων και επιμορφώσεων και της ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου.

Διαδικασία αξιολόγησης

Τα Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. διενεργούν διεπιστημονικές αξιολογήσεις και εκδίδουν Αξιολογικές Εκθέσεις.

Παραπομπή από το σχολείο

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση ιδιαιτέρως των γονέων/κηδεμόνων από τη νησιωτική χώρα και την Τροιζηνία αλλά και των γονέων των υπόλοιπων σχολείων, τα αιτήματα μπορούν να υποβληθούν και μέσω των σχολικών μονάδων ως εξής:

Από τη σχολική μονάδα κατατίθενται στο Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ.:

α) απλή αίτηση των γονέων/κηδεμόνων με τα στοιχεία επικοινωνίας τους, η οποία κατατίθεται από τους ίδιους και περιέχει και στοιχεία σχετικά με το παιδί τους (τάξη που φοιτά, ημερομηνία γέννησης…), καθώς και Υπεύθυνη Δήλωσή από τους δύο γονείς ή/και κηδεμόνες για την ορθότητα των στοιχείων και τη συγκατάθεσή τους για την αξιολόγηση του παιδιού τους από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ και

β) αντίγραφα πρακτικών παιδαγωγικών συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων τα οποία περιλαμβάνουν όλες τις υποστηρικτικές παρεμβάσεις που υλοποιήθηκαν από τη σχολική μονάδα του/της μαθητή/τριας, τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Υ. (εφόσον υπάρχει) τα οποία διαβιβάζονται από τη σχολική μονάδα στο email του ΚΕΔΑΣΥ 2kesypeiraxiοl@sch.gr ή με απλό ταχυδρομείο στη διεύθυνση Γρ. Λαμπράκη 122 Πειραιάς ΤΚ 18532.

Υποβολή αιτήματος από το γονέα/κηδεμόνα

Για την περίπτωση υποβολής αιτήματος αξιολόγησης, εκ μέρους των γονέων ή κηδεμόνων, το Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. , με την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης, ζητεί από τη σχολική μονάδα περιγραφική παιδαγωγική έκθεση σχετική με τη μαθησιακή επίδοση και συμπεριφορά του μαθητή/τριας, την οποία εισηγείται ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός του τμήματος, ή/και του Τμήματος Ένταξης και βραχυχρόνιο πρόγραμμα των μελών της Ε.Δ..Υ. (εφόσον υπάρχει), πιθανές άλλες παρατηρήσεις από το σύνολο των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων καθώς και τα εκπαιδευτικά μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή/τριας και τα αποτελέσματα της εφαρμογής αυτών. Σχετικά, δίνεται στο γονέα έγγραφο, το οποίο με ευθύνη του, δίνεται στο Διευθυντή/ρια της σχολικής μονάδας και τα προαναφερόμενα διαβιβάζονται από τη σχολική μονάδα στο email του ΚΕΔΑΣΥ 2kesypeiraxiοl@sch.gr ή με απλό ταχυδρομείο στη διεύθυνση Γρ. Λαμπράκη 122 Πειραιάς ΤΚ 18532.

Υπάρχει τυποποιημένο έντυπο/φόρμα του 2ου ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ Πειραιά σχετικό με την Παιδαγωγική Έκθεση;

Σεβόμενοι, αφενός τις σύγχρονες επιστημονικές επιταγές που δίνουν έμφαση στην αυθεντική αξιολόγηση μέσω ποικίλων μορφών & μεθόδων & πηγών για τη συλλογή ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και αφετέρου, έχοντας εμπιστοσύνη στην επιστημονική υπόσταση των Εκπαιδευτικών, η σύνταξη της Παιδαγωγικής Έκθεσης προς το 2ο ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ Πειραιά θέλουμε να αποτελεί Ελεύθερη Παραγωγή / Καταγραφή, που θα μας δίνει αντικειμενικές πληροφορίες για τα δυνατά και αδύναμα στοιχεία της προσωπικότητας του μαθητή και γενικότερα για το είδος και το βαθμό σοβαρότητας των εκπαιδευτικών αναγκών του.

Στο πλαίσιο της αρμονικής συνεργασίας, παρατίθενται ενδεικτικά, τομείς παρατήρησης του μαθητή, που, κατά περίπτωση και βαθμίδα, δύναται να αποτελέσουν τους άξονες καταγραφής της Παιδαγωγικής Έκθεσης:

  • Ακαδημαϊκές Δεξιότητες ( γνωστικά αντικείμενα)
  • Επικοινωνία
  • Συμπεριφορά (π.χ τήρηση κανόνων πλαισίου, διαπροσωπικές σχέσεις…)
  • Κοινωνικοποίηση / Συμμετοχή
  • Επεξεργασία Πληροφοριών/Οδηγιών
  • Κινητική Ανάπτυξη (π.χ διαχείριση αντικειμένων σχολικής χρήσης, κιναίσθηση, αυτονομία / λειτουργικότητα σε δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης…)
  • Ενδιαφέροντα
  • Συνέπεια Φοίτησης / Σχολικών Υποχρεώσεων
  • Συνεργασία σχολείου με οικογένεια ή/και με άλλους φορείς
  • Υποστήριξη (π.χ Τμήμα Ένταξης, ΕΔΥ, Διαφοροποιημένο Πρόγραμμα Διδασκαλίας, … άλλο)

Σχετικά με την Έκθεση Αξιολόγησης

Η Έκθεση Αξιολόγησης – Γνωμάτευση χορηγείται στους γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας σε ειδική συνεδρίαση, όπου παρέχεται και προφορική ενημέρωση από τα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας αξιολόγησης και από την Προϊστάμενη του Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον κρίνεται από την ίδια απαραίτητη η παρουσία της.

Η διακίνηση της έκθεσης αξιολόγησης προς τη σχολική μονάδα ή σε άλλους φορείς γίνεται με ευθύνη των γονέων ή κηδεμόνων.

Αξιολόγηση αναγκών σε επίπεδο ομάδας

Η αξιολόγηση αναγκών σε επίπεδο ομάδας αφορά τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση ομαδικών παρεμβάσεων στην τάξη με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου με σκοπό:

α) την εκπαιδευτική, κοινωνική και συναισθηματική ενδυνάμωση όλων των μαθητών/τριών, την ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης και

β) την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων και καταστάσεων κρίσης.

Οι σχολικές μονάδες δύνανται να υποβάλουν στα Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. αίτημα για την αξιολόγηση και υποστήριξη ομάδων μαθητών/τριών ή τμημάτων. Τα σχετικά αιτήματα συνοδεύονται από αντίγραφο πρακτικού της παιδαγωγικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων, με αναφορά στις δυσκολίες και προβλήματα που αντιμετωπίζονται σε επίπεδο ομάδας ή τμήματος, στα μέτρα που λήφθηκαν και εφαρμόστηκαν από το σχολείο, στα αποτελέσματα της παρέμβασης από τη συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο και Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και τους λόγους αναγκαιότητας υποστήριξης από το Κ.Ε.Δ.Α,Σ.Υ.

Επισημαίνεται, ότι για τη διενέργεια στοχευμένων εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων σε ατομικό επίπεδο ή ομαδικό επίπεδο, η υλοποίηση δράσεων συμβουλευτικής υποστήριξης, πραγματοποιείται στον χώρο του Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. ή στο σχολείο (ΦΕΚ 5614/13-12-18 Υ.Α 211076/ΓΔ4).

Η διεπιστημονική ομάδα του Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. δια μέσου της Προϊσταμένης έρχεται σε επαφή με τον/την Διευθυντή/ντρια και τους/τις εκπαιδευτικούς που είναι υπεύθυνοι/ες για το αίτημα, για την περαιτέρω διερεύνηση και συλλογή στοιχείων και πληροφοριών και εφόσον απαιτείται με επίσκεψη μελών της στη σχολική μονάδα.

Το αίτημα διερευνάται και αξιολογείται, κατά περίπτωση, μέσω παρατήρησης, συζήτησης με τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς είτε μεμονωμένα, ύστερα από ενημέρωση και συγκατάθεση των γονέων ή κηδεμόνων, είτε σε επίπεδο ομάδας ή/και Συλλόγου Διδασκόντων.

Μετά τη συλλογή δεδομένων, η διεπιστημονική ομάδα του Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. σε συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας καταρτίζουν ομαδικά προγράμματα ψυχοπαιδαγωγικής και διδακτικής υποστήριξης ομάδων μαθητών/τριών ή τμημάτων, τα οποία περιλαμβάνουν βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους. Για την υλοποίηση των συγκεκριμένων δράσεων το Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. συνεργάζεται με τους Σχολικούς Συμβούλους, τις Ε.Δ.Υ. και με τους Ψυχολόγους των Σχολικών Μονάδων, εφόσον υπάρχουν.

Για τους μαθητές/τριες για τους οποίους προκύψουν ενδείξεις ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες μάθησης, οι οποίες εμπίπτουν στις κατηγορίες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών ή άλλες δυσκολίες ψυχοκοινωνικού τύπου καταγράφονται και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους και ύστερα από υποβολή σχετικού αιτήματος των γονέων ή κηδεμόνων αξιολογούνται περαιτέρω.